نتیجه و ویدیو خلاصه بازی آرسنال و تاتنهام در لیگ انگلیس | گام محکم توپچی‌ها برای قهرمانی فوتسال ایران تمام جوایز فنی را درو کرد روز جذاب فوتبال: دختران هم قهرمان شدند برنامه ۴ هفته پایانی لیگ برتر فوتبال اعلام شد آغاز طرح استعداد یابی نوجوانان ایران بدون انتخاب سرمربی تیم نوجوانان نتیجه و ویدیو خلاصه بازی فوتسال ایران و تایلند در جام ملت‌های آسیا | طلای قهرمانی به نام ایران ضرب شد برگزاری نشست هیئت‌مدیره استقلال | شهریاری نماینده تام‌الاختیار هلدینگ خلیج‌فارس در استقلال استقلال و داستان تکراری زمین تمرین یزدانی – قاسمپور، فعلا منتفی است صادقی، اولین جداشده پرسپولیس در پایان فصل سید بندی مسابقات جام جهانی فوتسال ۲۰۲۴ مشخص شد | ایران در سید یک پخش زنده بازی فوتسال ایران و تایلند در فینال جام ملت‌های آسیا ۲۰۲۴ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سخندان: مسئولان استان برای نجات فوتبال خراسان رضوی پای کار بیایند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاری سن ژرمن و لی‌هاوره| پسران انریکه نمی‌بازند نتیجه و ویدیو خلاصه بازی چلسی و استون‌ویلا| پوچتینو همچنان در برزخ پرسپولیس به مشهد منتقل می شود؟ نقره فرنگی کار مشهدی در جام تختی زوج حسینی- خداداد در کادرفنی خوشه طلایی پخش زنده بازی النصر و الخلیج در لیگ عربستان (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین درگیری محمد صلاح با کلوپ | ماجرای اختلاف در لیورپول چه بود؟ + فیلم
سرخط خبرها

حق میزبانی استقلال از الهلال پایمال شد| سکوت در مقابل تصمیمات عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا

  • کد خبر: ۷۱۸۷۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
حق میزبانی استقلال از الهلال پایمال شد| سکوت در مقابل تصمیمات عجیب کنفدراسیون فوتبال آسیا
کنفدراسیون فوتبال آسیا درحالی قصد دارد بازی مرحله یک هشتم نهایی استقلال مقابل الهلال را در زمین بی طرف برگزار کند که استقلال درمرحله گروهی درکشور عربستان مقابل دیگر رقبای خود قرار گرفت. این اقدام حتی صدای خبرنگاران سعودی را هم درآورده است!

گروه ورزش| شهرآرانیوز، کنفدراسیون فوتبال آسیا در اقدامی بحث برانگیز و کاملا غیرورزشی و برخواسته از فشار‌های سیاسی در سال ۲۰۱۶ اعلام کرد بازی‌های نماینده‌های فوتبال ایران و عربستان در لیگ قهرمانان آسیا در زمین بی طرف برگزار می‌شود.

از آن زمان تا ماه رمضان اخیر تمام بازی‌های نماینده‌های فوتبال ایران و عربستان در زمین بی طرف برگزار شد. گاهی این بازی‌ها در کشور عمان برگزار می‌شد و گاهی درکشور امارات. درمقطعی هم کشور کویت میزبانی برخی بازی‌ها را به عهده گرفت تا اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا درمرحله گروهی رقابت‌های فصل جاری که استقلال و دیگرنماینده‌های فوتبال ایران نیز درآن شرکت داشتند، نام کشور عربستان را به رغم رویه قبل که بازی‌هایش با نماینده‌های ایران در کشور ثالث برگزار می‌شد، درفهرست تیم‌هایی قرارداد که می‌توانند درمرحله گروهی به میزبانی از دیگر تیم‌ها بپردازند!

این تصمیم باعث شد تا تیم‌های استقلال و تراکتور مجاب به حضور درکشورعربستان شوند و به شکل متمرکز بازی‌های خود را برگزار کنند. حضور استقلال و تراکتور درکشور عربستان این احتمال را قوت می‌بخشید که درصورت ادامه حضور تیم‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، تیم‌های عربستانی نیز به ایران سفر کنند تا ماجرای بازی درکشور ثالث به کلی از میان رفته و دو کشوربتوانند در شرایط عادی رخ در رخ هم قرار بگیرند.

اما بعد از اینکه مشخص شد باشگاه استقلال روی کاغذ و به طور رسمی باید به میزبانی از تیم الهلال عربستان بپردازد،   کنفدراسیون فوتبال آسیا دراقدامی عجیب اعلام کرد استقلال حق میزبانی از الهلال را ندارد و باید به زودی یک زمین بی طرف را ازمیان گزینه‌های محدود به کنفدراسیون فوتبال آسیا اعلام کند تا در ورزشگاهی که قطعا درکشور ایران نیست به میزبانی از الهلال بپردازد.

این تصمیم درشرایطی که باشگاه استقلال و باشگاه تراکتور درمرحله گروهی همین فصل به عربستان رفتند و بازی‌های خود را دراین کشوربرگزار کردند، سبب شگفتی بسیاری ازکارشناسان وحتی رسانه‌های داخلی کشورعربستان شده است. درحالی که رسانه‌های نزدیک به باشگاه الهلال عربستان از بازی در زمین بی طرف احساس پیروزی دارند، اما برخی جریان‌های مخالف درکشور عربستان از تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا انتقاد کرده و حتی دررسانه‌های سعودی نوشته‌اند که، چون استقلال به عربستان رفته درنتیجه الهلال نیزبازی درتهران مقابل استقلال قرار بگیرد.

اعتراضی که البته به نتیجه‌ای نخواهد رسید و مشخص نیست  بعد از حضور استقلال درعربستان که درحقیقت لغو رسمی قانونی بازی درکشور بی طرف بود، چرا دوباره کنفدراسیون فوتبال آسیا رای به برگزاری بازی‌های دو تیم در زمین بی طرف داده است.

کنفدراسیون فوتبال آسیا درسال‌های اخیرهمواره کمترین همکاری را با تیم‌های باشگاهی درایران داشته و از هیچ کوششی برای پایمال حقوق فوتبال ایران فرو گذار نبوده است واین بار نیز بدون توجه به اینکه استقلال نزدیک به ۲۰ روز درکشور عربستان حضور داشت وبدون بهانه گیری مقابل رقبای خود دراین مرحله قرار گرفت وحتی به عنوان تیم اول از این مرحله به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد، دوباره آشکارا حق این تیم را نادیده می‌گیرد واعلام می‌کند که استقلال حق میزبانی درمرحله بعد را هم ندارد.

حتی بسیاری ازجریان‌های رسانه‌ای سعودی نیز منتظر اعلام رسمی میزبانی باشگاه استقلال از الهلال عربستان بودند که اعلام رسمی این موضوع پرده از حقایق تلخ برداشت.   نضال بحران سخنگوی کنفدراسیون فوتبال آسیا در مصاحبه با شبکه العربیه عربستان این خبر را این گونه تایید کرد: «کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیم خود را به برگزاری بازی‌های نمایندگان عربستان با ایران در مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا گرفته تا در زمین بی طرف برگزار شود. کنفدراسیون فوتبال آسیا در این زمینه با فدراسیون‌های ایران و عربستان نامه نگاری کرده و از هر دو فدراسیون درخواست کرد تا دو هفته آینده میزبان استقلال مقابل الهلال و میزبان النصر مقابل تراکتور را مشخص کنند.»

با این تفاسیرباشگاه استقلال باید به سرعت در راستای انتخاب زمین بی طرف اقدام کرده و به نظرمی‌رسد درداخل ایران نیز هیچ گونه دیپلماسی وانگیزه‌ای برای رایزنی به جهت لغو احتمالی این حق خوری آشکار وجود ندارد و مسئولان ورزش و فوتبال ایران قصد دارند به این تصمیم نیز تن دهند وبعد از پذیرش حضور درعربستان درمرحله گروهی، این بار به سادگی از کنار حق میزبانی خود درمرحله یک هشتم گذشته و در زمین بی طرف مقابل رقیب سعودی خود قرار بگیرند.

پرسش مهم این است که آیا اگر الهلال میزبان مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بود، کنفدراسیون فوتبال آسیا بازهم زمین بی طرف را میزبان این مرحله اعلام می‌کرد یا بازهم ازاستقلال می‌خواست درعربستان مقابل رقیبش حاضر شود؟ به نظر می‌رسد پاسخ این سوال به واسطه تصمیم‌های کاملا خطی کنفدراسیون فوتبال آسیا روشن است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->